Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ugto.mx/handle/20.500.12059/4685
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es_MX
dc.creatorMaría Alejandra Gutiérrez Correa-
dc.date.accessioned2021-04-27T15:52:13Z-
dc.date.available2021-04-27T15:52:13Z-
dc.date.issued2017-12-30-
dc.identifier.urihttp://repositorio.ugto.mx/handle/20.500.12059/4685-
dc.description.abstractEl genio es un concepto en la obra Crítica de la facultad de juzgar de Kant, a partir de allí será una figura presente en los pensadores y artistas posteriores. Mediante un análisis histórico-filosófico se rastrean las transformaciones del concepto hasta la época del arte virtual. En sucesivas etapas, el concepto, que inicialmente pertenecía al sujeto, termina siendo un adjetivo del objeto artístico. Encontramos que en tal desarrollo histórico no se puede ya referir el genio sino la genialidad, quedando pendiente describir y explorar su naturaleza y característicases_MX
dc.language.isospaes_MX
dc.publisherUniversidad de Guanajuatoes_MX
dc.relationhttp://www.jovenesenlaciencia.ugto.mx/index.php/jovenesenlaciencia/article/view/2148-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_MX
dc.sourceJóvenes en la Ciencia: Verano de la Investigación Científica. Vol. 3, Num 2 (2017)es_MX
dc.titleEl genio: panorama histórico de Kant al arte virtuales_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_MX
dc.subject.ctiinfo:eu-repo/classification/cti/4es_MX
dc.subject.keywordsEstéticaes_MX
dc.subject.keywordsImmanuel Kant, 1724-1804 - Crítica e interpretaciónes_MX
dc.subject.keywordsGenioes_MX
dc.subject.keywordsGenialidades_MX
dc.subject.keywordsArte virtuales_MX
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_MX
dc.creator.twoBenjamín Valdivia-
dc.description.abstractEnglishGeniusis a concept from Kant’s "Critique of the Power of Judgment". This concept will be a figure present in subsequent artists and thinkers. By means of a historical-philosophical analysis, here is traced the transformation path of this concept until the age of virtual art. If concept was initially applied to the subject, it results at the end as an adjective for the artistic object. Along such historic development, we cannot longer understand a strong category of genius, but a mere reference of geniality (cool-ity) applied to objects, remaining to describe and explore both nature and characteristics of it-
Appears in Collections:Revista Jóvenes en la Ciencia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
El genio panorama histórico de Kant al arte virtual.pdf376.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.